نوشته شده توسط : رضاییان

دستگاه های تصفیه آب خانگی سیستم‌هایی می‌باشند که توسط تعدادی فیلترهای مخصوص، تمام ناخالصی‌ها را به روش اسمز معکوس از بین می‌برند. این دستگاه ها طی 3 الی 6 مرحله آب را تصفیه کرده و آبی سالم و عاری از هرگونه آلودگی و ناخالصی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند. روش های مختلفی برای تصفیه کردن آب وجود دارد نظیر: تقطیر، تصفیه غشایی، اولترافیلتراسیون، نانوفیلتراسیون، اسمز معکوس و غیره که روش اسمز معکوس Reverse Osmosis بهترین و استانداردترین روش برای تصفیه و شیرین کردن آب است. دستگاه های آب شیرین کن قادر به تولید روزانه 50 تا 75 گالن آب تصفیه شده می‌باشند، به همین دلیل این سیستم ها برای واحدهای مسکونی و اداری بسیار مناسب هستند.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی کدام است؟

هنگام خرید این دستگاه در خانه قطعا به موارد بسیاری توجه می کنید. در اینجا خلاصه ای از ویژگی های یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب را برای راهنمایی بهتر شما عزیزان آورده ایم:

  • حجم مناسب برای نگه داری آب 7 تا 9 لیتر
  • گارانتی و ضمانت سالیانه
  • مصرف برق به صرفه ( 36 تا 60 وات )
  • صفحه نمایشگر، ضد عفونی خودکار دستگاه

قطعات دستگاه

انواع این دستگاه ها متشکل از قطعات و لوازم جانبی هستند که هرکدام کارایی و وظیفه مختص به خود را دارند. یک سیستم تصفیه آب در خانه از تعدادی هوزینگ (محل قرارگیری فیلترها)، فیلترهای تصفیه آب، پمپ، آدابتور، محدود کننده فاضلاب، پایه یا شاسی و غیزه تشکیل شده است که در صورت ایراددات جدی و در صورت تعویض، می توانید قطعات و لوازم جانبی اصل و باکیفیت را با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی تصفیه آب گوارنوش تهیه کنید.

همچنین میتوانید جهت مشاهده مطالب بیشتر به مقالات این سایت سر بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضاییان

امروزه با رشد چشمگیر تکنولوژی و زندگی شهری می توان گفت که اهمیت به تصفیه آب آشامیدنی به دلیل وابستگی شدید سلامت انسان به آب سالم، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. زیرا آب آشامیدنی که از طریق لوله کشی شهری به محل سکونت ما می رسد بعضاً از کیفیت مطلوبی برخودار نیست و ممکن است با آلودگی های بسیاری که می تواند ناشی از فرآیند تصفیه آب، وجود اشکال در سیستم لوله کشی آب شهری، فرسودگی لوله های انتقال آب و از همه مهمتر نیترات و یا حتی املاح موجود در آب باشد. 

این آلودگی ها شامل مواد خطرناک مانند نیتریت، نیترات، کلر، فلزات سنگین، ذرات ریز و معلق و انواع رسوبات، باکتری ها، جلبک ها، ویروس ها و مواد معدنی آهن و منگنز می باشد. استفاده از آب آشامیدنی بی کیفیت تاثیرات بسیار مخربی بر روی سلامت انسان دارد و می تواند زمینه ساز مشکلات متعددی باشد.  

 

مزایای آشامیدن آب تصفیه شده

همانطور که می‌دانید ۷۰ درصد از وزن بدن انسان از آب تشکیل شده، به همین دلیل است که میزان مصرف آب سالم آشامیدنی در طول شبانه‌روز بسایر حائز اهمیت است که جایگزین آب از دست رفته در بدن شود، حال این سوال مطرح است که آشامیدن آب لوله کشی می‌تواند مفید باشد یا خیر؟ پاسخ به این سوال، قطعا خیر خواهد بود چرا که آب شهری در حین مسیر تا رسیدن به لوله‌کشی ساختمان و مرحله مصرف، حامل ناخالصی‌هایی نظیر فلزات سنگین نظیر آرسنیک، جیوه و سرب، شن و ماسه، باکتری، آلاینده‌های شیمیایی، زنگ آهن و غیره خواهد شد. به همین علت است که خرید دستگاه تصفیه آب به یکی از ضروریات زندگی افراد تبدیل شده است در ویدیو مقابل برخی از مزایا و فواید آشامیدن آب تصفیه شده ذکر شده است.

 گزارش : گوارنوش



:: برچسب‌ها: تصفیه آب , گوارنوش , افکار نیوز ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضاییان

 ​اقتصاد نیوز:به تازگی دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز در تحقیقی اعلام کرده‌اند که تصفیه آب با کلر ممکن است باعث ایجاد موادی سمی و سرطان‌زا در آب شود که سلامت مصرف کننده را به خطر می‌اندازند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از گجت نیوز، محققان دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) به تازگی در پژوهشی مربوط به تصفیه آب با کلر متوجه وجود ترکیباتی مسموم‌کننده در آب لوله‌کشی کشور آمریکا شده‌اند. از آنجایی که اضافه کردن کلر اصلی‌ترین روش تصفیه آب در آمریکا و اکثر کشورهای دنیاست، این تحقیق می‌تواند از آثار مخرب ماده‌ای پرده بردارد که برای سال‌ها از بروز بیماری‌های مختلف مربوط به آب آشامیدنی در مردم جهان جلوگیری کرده است.

خطر تصفیه آب با کلر

اصلی‌ترین بیماری‌هایی که از طریق آب آشامیدنی ناسالم به وجود می‌آیند، حصبه و اسهال خونی هستند که در اکثر مواقع، به خصوص در کودکان و افراد مسن، کشنده هستند. تخمین زده می‌شود که آب آشامیدنی آلوده هرسال جان ده‌ها هزار نفر را می‌گیرد و ماده‌ای مانند کلر، روشی رایج و معمول برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا در آب به شمار می‌رود؛ اما آیا تصفیه آب با کلر می‌تواند کار درستی باشد؟

بر اساس نتایج تحقیق جدیدی که در ژورنال “Environmental Sciences & Technology” به چاپ رسیده، اضافه کردن کلر به آب برای از بین بردن آلودگی‌ها، باعث می‌شود که این ماده با ترکیبات دیگری به نام فنول‌ها (phenols) در ارتباط قرار بگیرد و به این ترتیب موادی شدیدا سمی به عنوان محصولات جانبی، تولید شوند. فنول‌ها در داروهای مختلف و همچنین مواد بهداشتی یافت می‌شوند.

دانشمندان جانز هاپکینز با مخلوط کردن آبی حاوی کلر و ترکیبی بسیار شبیه به لیزین آمینو اسید که در بدن انسان یافت می‌شود، شرایط قرار گرفتن کلر آب خروجی از تصفیه‌خانه‌ها در معرض فنول‌ها را شبیه‌سازی کردند. در جریان آزمایش‌ها محققان نمونه‌ها را با استفاده از روش طیف‌سنجی جرمی آنالیز کردند و بررسی‌ها نشان داد که در این نمونه‌ها دو ترکیب دکستران بیوتینیله آمین (BDA) وجود دارد. ترکیبات BDA بسیار سمی بوده و سرطان‌زا به شمار می‌روند.

 
 

این اولین باری است که چنین ترکیباتی در آب حاوی کلر یافت می‌شوند و به همین دلیل، نتایج تحقیقات دانشمندان جانز هاپکینز سوالات زیادی را در مورد تاثیر آب تصفیه‌شده با کلر بر روی سلامت انسان به وجود آورده است.



:: برچسب‌ها: تصفیه آب ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()